poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Leczo - czyli smak lata. 

Korzystając z faktu, że lato mamy w pełni, postanowiłam jak co roku przyrządzić jedną z takich rzeczy, które najbardziej kojarzą się z latem. Mając na myśli lato od razu przywołujemy w swojej pamięci ciepłe, a czasem nawet gorące dni wraz z ciepłym deszczem. Idąc dalej tym tropem jemy jak najwięcej owoców i warzyw, bo one są n a t u r a l n y m źródłem witamin. 
A co możemy przyrządzić na letni obiad, mając wszystkie warzywa do pełnej dyspozycji ? 
Mam na myśli leczo, zawsze robię je kilka razy w ciągu sezonu i na tyle dużo, że gdy przyjdzie jesienno – zimowy czas wyjmuję z zamrażarki ten przysmak i mogę cieszyć się latem chociażby na swoim talerzu (; !




Leczo to proste jednogarnkowe danie, tak naprawdę bardzo wiele składników można użyć do zrobienia lecza, wszystko zależy od tzn. naszej fantazji. 

Ja natomiast preferuję klasyczną wersję składającą się z: 

  • cukinii 
  • pomidorów
  • papryki czerwone i żółtej
  • cebuli 
  • czosnku 
  • kiełbaski 
  • pietruszki (naci) 
  • czasem dodaję również seler naciowy dla podkreślenia smaku
  • koncentrat pomidorowy.





 Jeśli chodzi o sposób podania, to jest tu duża dowolność, ja lubię z kaszą gryczaną jak na załączonych zdjęciu lub samo bez niczego. 






A Wam jakie danie kojarzy się z latem ?

Małgosia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz